Hogyan keresőoptimalizálunk a weboldalon.


Mit nevezünk keresőoptimalizálásnak.

Ezt a cikket azért írtam, hogy elmagyarázzam milyen keresőoptimalizálási feladatokat csinálunk meg a megrendelt weboldalakon.

Ebben a cikkeben röviden bemutatom a weboldalon elvégzett keresőoptimalizálással kapcsolatos folyamatokat.

Amikor a Google és egyéb keresőoldalakon keresünk az interneten, nagyon sok weboldal jelenik meg. A keresőlistán megjent weboldalakat nevezzük organikus listának. Mindenkinek a célja, hogy az organikus listán minél jobb helyen, pozícióban jelenjen meg a weboldal.

A keresőoptimalizálással tudjuk elérni, hogy a weboldal, a keresőmotorokban minél jobb helyen jelenjen meg az organikus listában. Az adott keresőszóra (ami a termék, a szolgáltatás) minél előrébb szerepeljen a honlap az organikus, azaz a normál találati listában a találatok között.

A keresőoptimalizálás, más néven SEO (Search Engine Optimization) során a nem fizetett (google ads) keresési eredményekre összpontosítunk.

A Google ads egy fizetett reklám magjelenési lehetőség. Az ads-ben azért fizetünk, hogy a találati lista elején szerepeljen a weboldal.

Címszavakban

  • Mi az a keresőoptimalizálás,
  • melyek azok az elemek, amit a weboldalon optimalizálunk,
  • melyek azok a feladatok, amiket elvégzünk.

A képen látható, amikor rákeresünk a weboldal bérlés kifejezésre, akkor a „hirdetés” megjelölést lathatjuk, a fizetett hirdetésekre, így jelöli a Google a fizetett hirdetéseket, PPC (Pay-Per-Click). A fizetett hirdetések alatt jelenik meg az organikus találati lista, amit a keresőoptimalizálással lehet befolyásolni.

A PPC hirdetésekért fizetni kell, ezért gyorsan lehet vele eredményt elérni és addig van eredménye, ameddig fizetünk érte. Szemben, a keresőoptimalizálással lassan jönnek az eredmények, lassan kerül a weboldal az organikus találati listán előrébb, de az eredmény hosszan fennmarad és a kattintásokért nem kell fizetni, míg a PPC hirdetésnél minden egyes kattintásért eltérő árat kell fizetni. Thehát, ha nem fizetünk, nem kerül az oldalunk a találati listára ezért, nem is fog több látogató jönni a weboldalunkra.

Most nézzük meg weboldalon elvégzett SEO működését és a keresőmotorok rangsorolását.

Keresés szempontjából a weboldalunk milyen pozícióban jelenik meg, azt a következő SEO elemek határozzák meg. SEO szempontjából három fő rész van.

  • A weboldalunk technikailag mennyire jól van felépítve (technikai SEO)
  • A weboldalon szereplő tartalom mennyire jól van megírva egy kifejezésre, kulcsszóra. (On-page SEO)
  • Hány külső link hivatkozik weboldalunkon található tartalomra. (Off-page SEO)

Ezeket az elemeket optimalizálunk a weboldalon.

A weboldalon történő keresőoptimlizálás három fő részből áll.

  • technikai SEO
  • on-page SEO (tartalom, szövegírás )
  • off-page SEO (linkek, hivatkozások más oldalakról)

Mindegyik weboldalnál arra törekszünk, hogy magasabb színvonalú legyen az általunk készített weboldal, mint a versenytársak weboldala. Mind kinézetben, mind tartalomban és keresőoptimalizálás eredményében.

Most részletezem az weboldalon elvégzet SEO elemeket.

Technikai SEO

A technikai SEO azt a célt szolgálja, hogy a keresőmotorok a weboldalunkat tudják értelmezni, olvasni. Ezért a weboldalt már a kezdetektől úgy építjük fel, hogy a forráskódot a keresőrobotoknak értelmezhető módon írjuk meg. Engedélyezzük, hogy a keresőmotorok feltérképezzék oldalunkat. A weboldalon található információkat indexelik és az indexelésnek köszönhetően jelenítik meg az organikus listán az adott keresőszóra.

A technikai SEO-nak nagy jelentősége megjelent pozícióban, Ezért, a weboldalaink az első lépésektől tartalmazza a keresőmotorok számára szükséges információkat. A jól beállított oldal indexálása teszi lehetővé, hogy weboldalunk jó helyen szerepeljen a találatok között. Hiába néz ki jól a weboldalunk, ha nem jelenik meg a keresőkben.

A technikai SEO az alap, amit meg kell csinálni a weboldalon és erre kell felépíteni az on-page és off-page SEO-t.

On-page SEO

A technikai SEO-t elvégeztük a webioldalon. Ez után következik a tartalmi, On-page SEO. Itt a weboldal tartalmának elkészítése következik. A tartalmakat is a keresőmotorok számára érthetően kell megírni, elkészíteni. A tartalmat is kell optimalizálni. Egy weboldal elkészítése közben ezeket az elemeket optimalizáljuk.

  • Az elsődleges kulcsszavak,
  • mata leírásokat,
  • az URL-t is optimalizáljuk,
  • az oldal címét,
  • címsorokat,
  • képek címét és leírását,
  • tartalmat is optimalizáljuk.

Azzal, hogy a weboldal tartalmának elkészítése során ezekre a SEO elemekre odafigyelünk, az oldal keresőben történő megjelenését jelentősen tudjuk befolyásolni.

Off-page SEO

Ha már megcsináltuk a technikai és a tartalmi (On-pge) SEO-t, következik az Off-pge SEO. Itt nem a weboldalon belül történik a keresőoptimalizálás, hanem ami az oldalunkon kívül történik, de a mi oldalunkra hatással van. Ez nevezzük linképítésnek is.

Nem a mennyiség a lényeges kérdés, hanem a minőség. Nagyon fontos tényezők link szempontjából:

  • Mennyire releváns link
  • Mennyire hiteles oldalról érkeznek a linkek
  • Milyen a szövege a linknek ami ránk hivatkozik

Minden általunk elkészített weboldalnál arra törekedünk, hogy a felsorolt 3 SEO elemet alkalmazva végezzük el a keresőoptimalizálást, annak érdekében, hogy a weboldalnak jobb értékei legyenek a keresőrobotok szemében, mint a versenytársak weboldalának és így jóbb pozícióban jelenjen meg a Google keresőjében.

A weboldal találati listán való megjelenése szempontjából a Google keresőmotorja a legfontosabb. Ezért, a weboldalnak a Google számára könnyen olvashatónak és jól értelmezhetőnek kell lennie.

Minőség mindig megtérül!

WEBOLDAL, MOBILBARÁT, ARCULAT

Találjunk ki közösen cégednek, szolgáltatásodnak megfelelő webes megjelenést, vagy oszd meg velünk már meglévő elképzeléseidet.

Weboldal készítés során teljes körű webes megoldásokkal állunk rendelkezésedre, valamint offline céges arculat kialakítását is ránk bízhatod.