Így növeljük a weboldal konverziós arányát
A konverziós arány egy weboldal vagy egy webshop számára az egyik legfontosabb mutatószám. A konverziós arány nagyon nagy hatással van a weboldalunk vagy webshopunk
forgalmára, bevételére és így a profitunkra is.
Ha a látogatókat nem bírjuk rávenni cselekvésre, akkor elhagyjak a weblapunkat, (visszafordulási arány) webshopunkat vásárlás nélkül. A weboldalon elhelyezett szövegeket,
képeket, navigációs menüket, mindig felhasználói élménynek megfelelően alakítjuk ki. Megfelelő színeket használunk, ami soha nem kirívó és a szín harmónia szabályának megfelnek.
A jól kialakított navigációs menü fellendíti a konverziót, javítja a felhasználói élményt. Az érthetően fogalmazott üzenetek, amit a weboldalra érkezők azonnal megértenek,
azonnal tudják, hogy megoldást találhatnak a problémáikra.
Beszéljünk, hogy miben tudunk segíteni, milyen weboldalt készítenénk neked.
A weboldalon járó látogatók számára a legfontosabb, hogy az első ránézésre megértsék mivel foglalkozunk, milyen megoldást kínálunk a problémájukra.
A webshopban vásárlók számára, a legfontosabb, hogy nagyon jól és könnyen navigáljuk őket a menüvel, ne kelljen keresgélni a termékeket és a lehető legkevesebb lépésből
megvásárolhassa.
Mivel tudjuk növelni a weboldal konverziós arányát?
1. CTA azaz Call To Action Gomb
A CTA mindig cselekvésre ösztönöz gomb, ami nagyon fontos a látogatók érdeklődésének felkeltésére és cselekvésre ösztönzésére. Ahhoz, hogy a látogatóink eljussanak a
vásárlás szakaszához vagy felvegyék velünk a kapcsolatot, feltűnően jelölt, egyértelműen és jól elhelyezett CTA gombok szükségesek.
A CTA gombokat kontrasztos, jól látható színekkel jelöljük. Méretüket megfelelően választjuk meg, hogy azonnali reakcióra, kattintásra ösztökélje a látogatót.
Egy másik fontos dolog a CTA esetében. Minden CTA gombon személyes névmásokat használunk, mert így jobban konvertálnak, mint egy általános szöveg elhelyezéssel.
Például, ha azt írjuk a gombra, hogy „elküldöm az üzenetet” az jobban néz ki, mint az „üzenet küldés”.
2. Optimális vásárlási, információ átadás folyamat.
Weboldal, webshop működését úgy alakítjuk ki, hogy a lehető legegyszerűbb működése legyen és a lehetőleg könnyen átlátható legyen. Az informálódás folyamata során a
látogatót a lehető legrövidebb úton visszük végig a weboldalon, hogy megkapja a kérdéseire a választ.
Webshopok működését is úgy alakítjuk ki, hogy a vásárlás folyamata a lehető legegyszerűbb legyen a vásárló, látogató számára. A termék kiválasztásától kezdve a megvásárlásáig,
fizetéséig tartó úton a látogatónak minél kevesebbet kelljen kattintania a weboldalon. Minél jobban lerövidítjük a értékesítési útvonalat, annál nagyobb az esélye a vásárlás
befejezésének. Minél hosszabb, minél többet kell kattintania a látogatónak a vásárlás folyamatában, annál bonyolultabbá válik ez a folyamat és nő az esélye a vásárlás fűztetés
előtti behelyezésére.
Beszéljünk, hogy miben tudunk segíteni, milyen weboldalt készítenénk neked.
A webshop készítése során nagy figyelmet fordítunk, hogy ne kerüljön a folyamatba olyan elem, ami elvonja a vásárló figyelmét, ami megnehezíti a vásárlás folyamatát.
Webshop vásárlási útvonalát mindig láthatóvá tesszük, hogy éppen hol van a webshopunkba a látogató, hogy minden esetben vissza tudjon menni a termékoldalra, hogy tudjon
újabb terméket vásárolni, információt szerezni. Minden esetben az egyszerű működést és az érthetőséget tartjuk szem előtt.
3. Fotók szerkesztése, megjelenítése:
Nagyon fontos, hogy a weboldalon a szövegek mellett fotókat is elhelyezünk. A látogatók számára a szöveges tartalom mellett a kép megjelenítése is nagyon fontos.
Másik fontos szerepe a képeknek a keresőben történő megjelenés. A keresések során lehet képeket is nézegetni, ezért a képeket a keresőoptimalizálás (SEO) szabályainak
megfelelően méretezzük és alakítjuk ki. Minden, a weboldalon elhelyezett kép releváns lesz a tartalommal és a metaadatát és alt tag-jét megfelelő szövegezéssel látjuk el,
hogy a Google számára értelmezhető legyen, a keresések során minél jobb helyezést érjen el. A weboldalon elhelyezett képeket a megfelelő méretben jelenítjük meg,
hogy a betöltéskor ne lassítsa az oldal betöltési sebességét.
Weboldal kialakítás
A weboldalt könnyen megérthetően, átláthatóan alakítjuk ki. A felhasználói útvonalat könnyen követhetővé tesszük a látogatók számára. A menüket egyértelműen
alakítjuk ki és a lehető legkevesebb kattintással tesszük elérhetővé a keresett információt. A navigációs menüt mindig egyszerűen és logikusan építjük fel,
jól áttekinthető és letisztult megjelenéssel. A főmenüt és az almenüket okosan és hatékonyan építjük fel, hogy a felhasználó számára egyértelmű és világos
legyen, hogy melyik mit takar.
Minden weboldal készítése során arra törekszünk, hogy áttekinthető, letisztult, egyértelműen kommunikáló weblap legyen. Az egyértelműen kommunikáló és letisztult
dizájn elemeket tartalmazó weboldal jobban teljesít, mint a túlzó dizájnelemekkel és szövegekkel túlzsúfolt weboldalak.